Muntii Piatra Craiului – septembrie 2021
17-19 septembrie 2021, Rucar, Zarnesti,

Munții Piatra Craiului au stat pe buzele tuturor încă de la începutul anului, dar calendarul foarte încărcat din timpul anului, a făcut ca această tură să poată fi posibilă chiar în luna septembrie, când toamna începe să-și facă simțită prezența, atât cu temperaturi scăzute pe crestele înalte, dar mai ales prin frumusețea peisajelor. Și de această dată am avut parte de trei zile pline de pedalat și de momente deosebite petrecute pe bicicletă în mijlocul naturii.

• Ziua 1 - Cheile Dâmbovicioarei - La Table - Pensiunea Nobilis, fac un traseu de 55 de km și 1.446 metri elevație.  Începutul este foarte ușor, mergem pe asfalt până la Peștera Dâmbovicioara după care avem drum pietruit dar nu mult timp pentru că dăm peste niște căzături de stânci și aluviuni aduse de pe versanți de trebuie să ne cărăm biciclete decât să pedalăm, chiar dacă nu era o pantă deosebită, O dată ce ajungem La Table începe o super coborâre până la Pensiunea Nobilis care ne aduce zâmbetul pe buze la toți și ignorăm prețurile puțin prea pipărate de la pensiunea cu pricina.

• Ziua 2 - Aici vrem să atingem Vârful Păpușa. Cu plecarea de la pensiune unde eram cazați se făcea un traseu de 56 km si mai bine de 2.000 de metri elevație. Dar vremea neprielnică la altitudinea de peste 2.000 metri ne-a făcut să rupem grupul în două, o parte care din Șaua Grădișteanu s-au întors înapoi, iar cealaltă care s-au încumetat spre vârf și coborârea pe o variantă diferită față de urcare. Menționez aici că toată urcarea este ciclabilă până în Șaua Grădișteanu chiar și cu bicicleta clasică. De aici până pe Vârful Păpușa doar o bicicletă electrică te poate duce, sau dacă ești cu clasica, o duci tu până sus.

• Ziua 3 - În ultima zi ne mutăm cu totul, pentru ca plecarea să fie din Zărnești către Cabana Curmătura prin Prăpăstiile Zărneștiului. Urcarea până la Cabana Curmătura este destul de solicitantă pe unele porțiuni scurte, dar se poate face aproape integral pe bicicletă (aceasta ține foarte mult de pregătirea fizică a fiecăruia). Bineînțeles că traseul nostru care trecea prin satul Măgura, ne aduce iarăși prin fața Pensiunii Nobilis, unde nu ezităm să facem o pauză mai lungă să ne bucurăm de liniștea și privelistea deosebită, care o avem către Munții Bucegi. Coborârea din Măgura, pe cărările înguste de pe lângă proprietățile sătenilor, a fost cu adevărat ceva deosebit, care ne-a uns la suflet.

Cateva clipuri video le regasiti aici :